maandag 9 november 2009

Sociale muzieksites


Deezer en Last.fm, ik kende ze al een hele tijd, maar heb er nooit echt van kunnen genieten: mijn oude pc onder Windows 98 verslikte zich steevast in live streaming en de pc op mijn werkplaats in de bieb heeft geen geluidskaart. Nu ik - speciaal voor deze cursus - een laptop gekocht heb (al had ik feitelijk beter nog even gewacht tot Windows 7 uitkwam - over motivatie gesproken !) sta ik versteld van hoe leuk Deezer en Last.fm zijn. Voortaan hoef ik me 's avonds nog minder te vervelen. Wie weet leer ik nog enkele leuke mensen kennen die mijn muzieksmaak delen. (Dit laatste is ironisch bedoeld.)



Wat Gooik doet met die Deezerspeellijst van hun nieuwste cd-aanwinsten vind ik tot voorbeeld strekken. Eens even overleggen met de mensen uit de blogwerkgroep of dat ook in Halle wenselijk en haalbaar is.

Ook de Internetlinks van Turnhout vind ik een heuse meerwaarde hebben. Maar het is een product uit de Vubis-familie (V-link) en zal dus wel met een fors prijskaartje komen. Ook weet ik niet of zoiets makkelijk in de Webopac van Vlaams-Brabant kan geïmplementeerd worden.

Beslist het overwegen waard dus !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten