maandag 9 november 2009

Instant messaging

Chatten in de bieb ? Lijkt me weinig zinvol.

Onder collega's ? We zitten allemaal binnen handbereik. Niets overtreft een persoonlijk gesprekje of een informele vergadering. Om ideetjes onder elkaar uit te wisselen hebben we geen Web 2.0 nodig !



Chatten met bibliotheekgebruikers ? Niemand doet dat, ook niet de bibliotheken die als voorbeeld aangehaald worden. Die gebruiken het enkel als een platform waarop een gebruiker een vraag kan stellen waarop hij nadien een antwoord krijgt, maar dat is geen chatten, geen instant messaging. Op onze bibliotheekblog hebben wij ook een vragenbakje voorzien.

Aladdin is een uitstekende dienst. Ik heb er zelf - ten persoonlijken titel - al twee keer een vraag op gesteld. Telkens kreeg ik een zeer professioneel antwoord, maar omdat het nogal lastige vragen waren heb ik telkens enkele dagen op dat antwoord moeten wachten. Dus ook niet instant en zeker geen chatten.

Conclusie: instant messaging biedt geen meerwaarde aan een OB.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen