zondag 8 november 2009

Snuisteren in een virtuele bibliotheek: selecta uit de Bibliotheca Harifolcinga



De meeste cursisten hebben op hun Flickr account typische bibliotheekfoto's geplaatst. Om niet in herhaling te vallen heb ik eens wat anders uitgeprobeerd: een virtuele bibliotheek. Ik heb enkele merkwaardige exemplaren uit de Bibliotheca Harifolcinga (mijn antiquarische boekencollectie) gefotografeerd, die op Flickr geplaatst, benoemd, beschreven en getagd en er een diamontage mee gemaakt. Om die te bekijken klik je hier.
Vergeet niet te maximaliseren via de knop onderaan rechts op het diascherm voor maximaal kijkplezier. Klik bovenaan rechts op "show info" voor de bibliografische details.

Je merkt het: ik ben een boekenliefhebber van de (zeer) oude stempel, iemand die graag een echt, ambachtelijk vervaardigd boek in zijn handen heeft, het papier ervan wil ruiken, de leren band ervan strelen... Aan mij is het e-book nog niet verkocht. Al schijnt het, doordat het met backlighting werkt, heel handig te zijn als je in bed wil lezen zonder je partner uit haar slaap te houden. Misschien over enkele jaartjes, wanneer er meer titels beschikbaar zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten